Witam.

W tym wpisie prezentuję gierkę pt. Blast.

Pisana w języku C w środowisku Code Blocks, jest moim pierwszym projektem tworzonym w tym języku.

Zaczęło się dobrych kilka lat temu, kiedy nie miałem pojęcia co jest kompilator. Jakie są środowiska programowania, też poznałem w trakcietworzenia tego projektu.

Obecnie, po wielu przeróbkach i zmianach koncepcji ogólnej, gra jest prawie produktem kompletnym... choć nie pozbawionym błędów.

Jako twórca kodu wielę się nagrałem przy okazji w ta gierkę w celu testowania procedur, że aż powiem szczerze trochę mi sie to znudziło.

W tej wersji w archiwum .zip nawet nie dałem kompletnego zestawu etapów. Dla chętnych są do zrobienia we wbudowanym do gry edytorze.

Program obsługuje się z klawiatury klasycznie klawiszami strzałek, albo klawiszami WSAD i spacją oraz prawym klawiszem CTRL w trakcie gry.

Lewy klawisz CTRL może być użyty w edytorze, tak jak i spacja do zmiany rysowanych na planszy elementów.

Dla chętnych na zabawę w edytorze w tworzenie etapów, czeka - w pewnym sensie - nagroda. Udostępniam tym osobom kod źródłowy programu.

Chciałem uprzedzić, że wiele się dzięki temu nie nauczysz, ale gdy zaczynasz przygodę z programowaniem i chciałbyś spróbować samskompilować kompletny projekt to myślę, że ta gra się tobie może przydać.

Mały zrzut ekranu. Nadźgałem już na pierwszej planszy sporo elementów, aby pokazać co tu jest dostępne. 

undefined

Poniżej link do archiwum na Google Drive.

Blast 1.1 SE Elektroda.pl (Beta) Testowana na Win XP

Linki do downloadu na moich stronach:

Blast 1.1 SE Elektroda.pl

Blast 1.1 SE Elektroda.pl

Edit:

Nowa wersja z udoskonalonym AI. Testowana na Win 10.

Parę screenów.

 

undefined

undefined

undefined

undefined

undefined

undefined

Linki do pobrania:

Blast 1.1 SE MARTE.BEST

Blast 1.1 SE MARTE.BEST

 

Należy pobrać i rozpakować archiwum .zip. Jest to wersja opublikowana też na tym forum, którego nazwę wpisałem w tytule pliku.

W środku sa trzy wersje Release tej gry... w zasadzie każda mogłaby być inną grą. Kolejno nazwałem je MiniBlast, MidiBlast, MaxiBlast.


1. MiniBlast ma być z założenia krótką rozgrywką na góra 5 minut, z pięcioma planszami na każdym z 3 poziomów trudności. Czyli 15 plansz.

2. MidiBlast to gra na 15 minut, z 10 planszami na każdym z 3 poziomów trudności.
Plansze są 2 razy większe w poziomie i pionie od wersji Mini. (ekran wersji mini x4)

3. MaxiBlast ma ustawiony czas na max 60 minut, z 15 planszami na każdym z 3 poziomów trudności. Plansze są 3 razy większe w poziomie i pionie od wersji Mini. (ekran wersji mini x9).

Także tak jak wspomniałem wcześniej każdy twórca kompletnych pięciu etapów w 3 poziomach trudności w wersji MiniBlast czyli rozgrywki na5 minut i na planszy wielkości 32 x 20 elementów otrzyma kompletny projekt gry dla środowiska Code Blocks ( ja używam 16.02 ).

Jeżeli ktoś zachce zrobić także zestaw plansz dla wersji MiniBlast w dla poziomów MEDIUM i HARD lub dla MidiBlast i MaxiBlast zostanie w nowej wersji programu z tym zestawem plansz, który przygotował - wymieniony jako współautor tego programu.

Program będzie dzieki temu kompletny. Mnie się po prostu nie chce, już w to grać i testować poziomy bo to zaczęło być nudne.


Jeżeli ktoś zauważy błąd, to niech koniecznie da znać. Ja wiem, że np. detekcja kolizji z ruchomymi obiektami nie jest najlepsza, no ale jakoś to da się przeżyć.

Kto wie może w nowszej wersji się to usprawni.

To chyba tyle w tym wpisie. Dzięki za dotrwanie do końca. ;)

P.S. Zapraszam do kontaktu na sylwester (dot) bogusiak (at) gmial.com oraz do komentowania.