Co tu o sobie opowiadać? Po prostu jestem... tak jak i ty.
Kim jestem? Obchodzi Cię to? Nie sądzę.
Ale gdyby... to jednak napiszę kilka słów...
Po urodzeniu szybko poznałem się na tym jak skonstruowany jest świat. O tym, że dobre jest mleko matki, a inne nie. Że istnieją właśnie rzeczy dobre i złe, gorące i zimne, wysokie i niskie. Podstawy - czyli system binarny miałem więc opanowane w wieku dziecięcym.(0 - 1)
W wieku szkolnym, nie biegałem za piłką jak większość moich kolegów. Przepisywałem za to, całe strony kody maszynowego do swojego 8-bitowego komputerka "Atari" - właśnie z pisma o tym komputerku "Tajemnice Atari". Uwielbiałem to... 00 AA FF itd... magiczne znaki normalnie. Tylko szesnaście, a komputer robił takie wspaniałe rzeczy.
Nie wiedziałem wtedy o tym, że komputery staną się tak nierozłączną częścią życia każdego z Nas.
Monitorowałem kod działających programów, za pomocą narzędzia o tej samej nazwie. Nie wiedząc po co, na co, jest mi to potrzebne. Odkryłem w końcu, że to na co patrzę(co czytam) nazywa się - Asembler.
I wtedy wszystko się zmieniło...
Napisałem własny program, dla własnego procesora (swego własnego mózgu - znaczy się). Upgradowałem się po prostu... (czyt. Wreszcie się czegoś nauczyłem o komputerach.). Tak naprawdę to postawiłem pierwszą kropkę na ekranie w trybie graficznym "13h".
Ta kropka... dała mi perspektywy tworzenia, wszelkich innych kształtów. Linie, okręgi wszystkie geometryczne kształty - łącznie z grafiką 3D mogły pojawić się na ekranie. Mogły... gdybym tylko zechciał sięgnąć do lepszej biblioteki (programistycznej - zbiór funkcji i procedur), ale ja nigdy nie lubiłem bibliotek.(publicznych - tam też zbiór twierdzeń, funkcji, procedur)
Napisać własną - nigdy mi się nawet nie marzyło. To niektórym cywilizacjom zajęło setki lat ;).
Po co ludziom tyle alfabetów, języków - istna wieża Babel. Zamiast uczyć się matematyki - poszli w złym kierunku. Tak jak i teraz idzie programowanie zresztą... za wysoki poziom jak dla mnie.
Pewnie nawet to się nie zmieni(scali) dzięki Scali. http://www.scala-lang.org/
Jako nastolatek grywałem też w różnego rodzaju platformówki, strzelanki na ośmiobitowych komputerach. Commodore 64 czy też Atari 65 XE. Spędziłem mnóstwo czasu grając i czerpiąc z tego satysfakcję. Jednak z czasem zacząłem zadawać sobie pytanie. Jak to jest zrobione? Zaczałem zgłębiać tajniki komputerów czytając z początku książkę o C64 dołączoną do komputera, która była jednocześnie instrukcją i kursem Basica. Później sięgnąłem po takie czasopisma jak “Bajtek”, “C&A”, “Tajemnice Atari”, biorąc w końcu w rękę książki takiego wydawnicta jak “Helion”- absolutnego lidera na rynku literatury informatycznej. Były to różne książki o podstawach jak i dla bardzo zaawansowanych. Dla przykładu podam tytuł “Asembler - Ćwiczenia praktyczne” pod redakcją pana Eugeniusza Wróbla albo “PHP5, Apache i MySQL od podstaw” o opensourcowej technologii tworzenia witryn www.
Liznąłem zatem Asemblera, Basica, C, C++, Delphi, Pascala, PHP, Javy. Swoimi mozliwościami i popularnością przyciągnęły mnie środowiska IDE z kompilatorami języka C,C++. Próbowałem zgłębiać C++ i postawiłem sobie ambitny cel aby zaprogramować prostą grę, jednak w końcu gra powstała w jezyku C.
Ale za programistę się nigdy nie będę uważał, mam wykształcenie w zupełnie innej dziedzinie, mianowicie w poligrafii - jestem z zawodu operatorem maszyn drukarskich.
To tyle o sobie mogę powiedzieć, życzę miłej lektury i przede wszystkim odpowiednich wniosków.